40yr logo

 

Garajdan depolamada liderliğe

Kırk yıl önce, bir mühendis ve fizikçi olan Reid Anderson Silikon Vadisi, Kaliforniya'da, şimdi dünya çapında kaliteli depolama medyasıyla eşanlamlı olan bir başarı hikayesini başlattı. Verbatim, Avrupa depolama medya pazarındaki en büyük dördüncü üretici ve optik depolama medyasında dünya pazarı lideri olarak yıldönümünü kutluyor. Bugün Verbatim EUMEA, Jürgen Fritz'in 20 başarılı yıl boyunca Verbatim EUMEA'nın Başkanı olmasının ardından, başkanlığı 2008'de ondan devralan Gary Milner tarafından yönetilmektedir.

Her şey 1969 yılında, Anderson'ın bilgisayar depolama pazarındaki pazar potansiyelini farketmesi ile, Information Terminals Corporation (ITC) adı altında başladı. İlk ürünü olarak, bu küçük şirket satın alınan kaset kasalarının içine bantları yerleştirdi ve daha sonra son derece dayanıklı ve hassas çalışan polikarbonat kasalara sahip kendi kasetlerini üretti. 1972 yılında, bu ürünle ITC global pazarın yüzde 90'lık payına sahip olmuştu ve yaklaşık 90 kişi çalıştırıyordu. 1973'te, ITC'deki mühendisler, diski pislik ve hasardan koruyan özel bir dış kabuğa sahip olan, IBM'in ilk 8 inçlik disketini geliştirdiler. Büyümeye giden yol devam ederek, 1976'da ITC'nin ilk medya fabrikasını inşa etmesine kadar geldi; burada yenilikçi bir üretim işlemiyle, diskler özel bir Teflon kaplamayla kaplanıyordu. Bu disketler “Verbatim” (Latincede “tam olarak” anlamına geliyor) adı altında piyasaya sürüldü ve daha sonra 5,25 inç formatında da çıkarıldı. Bugünle kıyaslandığında, bu geniş formatlı diskler çok az veri, aslına bakılırsa sadece birkaç sayfalık bir metin kaydedebiliyorlardı.

Bu noktaya kadar ürünler sadece OEM'lere satılırken, şirket artık işleri perakende sektörü de içerek şekilde kadar genişletmişti. Firma en çok satan ürününe ithafen adını “Verbatim” olarak değiştirdiğinde 1.000'den fazla çalışanı vardı ve 1979'da hisseleri borsada satılmaya başlandı. İki sene sonra DataLifePlus disketin piyasaya çıkmasıyla, şirket kaliteli depolama medyası üreticisi olarak sahip olduğu ününü büyütmeye devam etti.

Japon pazarına kadar genişlemek için, Verbatim Mitsubishi Kasei ile ortak oldu. Sonraki yıllarda kompakt 3,5 inçlik disket bir satışları çok başarılı olunca, yeni üretim tesislerinin inşa edilebilmesi için finansal gereksinimlerin doğması, şirketin 1984 yılında fotoğraf ve film uzmanı Eastman Kodak'a satılması anlamına gelmişti.

Beş yıllık işbirliğinin ardından, Mitsubishi Kasei şirketten ayrıldı ve 1990 yılında Mitsubishi Chemical Corporation'ı kurmak amacıyla Mitsubishi Petrochemical ile birleşerek bir kez daha şirketin sahibi oldu. Bugün ana şirket Mitsubishi Kagaku Media ad altında faaliyetlerini sürdürmektedir.

1990'da, Verbatim disketlerle pazar liderliğini elde etmişti ancak bu trend daha da küçük formatlar ve daha da büyük saklama kapasiteleri ile magneto optik depolama medyasına doğru gitmekteydi. Bu alanda Verbatim birinci sıraya yerleşti ve bugün bile boş CD ve DVD'lerde uluslararası arenada en üst konumda bulunmakta. Bugün olduğu gibi o günlerde de Varbatim portföyünde, aralarında çoğu "pazarda ilk" ve test kazanan ürünler de dahil olmak üzere, tüm popüler formatlar ve ürünler bulunan birkaç üreticiden biriydi. 

time line image

Başarıyı tetikleyen unsur olarak araştırma ve geliştirme - gelecekte de
Günden güne büyüen veri hacmi ile, modern depolama medyasına olan talep sürekli olarak artmakta. Harici sabit sürücüler veya USB sürücüleri gibi mobil depolama çözümlerinin yanı sıra, cep telefonları, PDA'ler, fotoğraf makineleri ve kameralarda kullanılan flash kartlar bugünün pzarında özellikle çok iyi satan ürünlerdendir. Kısa süre önce Verbatim, SSD ExpressCard ile, yenilikçi flash bellek tabanlı katı hal sürücüsü işine de girmiştir.

Gery Milner Verbatim'in yüksek kalite standartlarının arkasındaki nedeni açıklarken “Müşteriler öncelikle kalite ve dyanıklılık arıyorlar. Biz en iyi bileşenler ve hassas üretim süreçleri ile birleşen titiz geliştirme çalışmalarıyla, onların bu arzularına yöneliyoruz” demektedir.  “Bu odaklanma ‘Güvenebileceğiniz teknoloji’ sloganımızda ve kırk yıl boyunca yaptığımız gibi, söz verdiğimiz şeyi gerçekleştirdiğimiz gerçeği ile de yansıtılmaktadır.

Şirket daha 2007 yılının ortasında sektöre girmiş olmasına rağmen, 2008'deki harici sabit sürücülerin olağanüstü satış rakamları şirketin stratejisini onaylamaktadır.

MediaStation Pro gibi, ev eğlence sistemlerinde en iyisi olmak için cazip donanımlarla, Verbatim artık müşterilerin yaşam alanlarında popülerliğini sürdürmektedir. Hoparlörler, kulaklıklar, fare ve fare altlıkları gibi yeni aksesuarlar, Verbatim'in portföyündeki diğer başarılı ürünlerden sadece bazıları.

Milner şöyle diyor “Geride kalan kırk yıla gururla bakıyoruz çünkü yeniliklerimizle depolama medyasının her zaman en ön sıralarında olduk. Buna gelecekte de devam edeceğiz; optik depolama medyası, harici sabit sürücüler, flash bellek ve ilgili aksesuarlarından oluşan 4 sütunlu ürün stratejimiz ile, çok çekici ve geniş bir kaliteli ürün yelpazesi sunmaktayız. Ayrıca optik depolama medyası alanındaki pazar liderliğimizi daha da geliştirmek için çaba göstereceğiz. Tüm yeni depolama medyası pazarlarına girme ve ürün karmamızı güçlendirmeye devam etme konusunda da çok istekliyiz”.